1396-07-13 11:15
630
0
44900
معاون استاندار‌ گلستان:

شناسایی ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان /حفظ و صیانت از محیط زیست به اندازه انرژی خورشیدی حائز اهمیت است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان گفت: ۱۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست صیانت کند و نیاز است مشارکت‌های مردمی را به خدمت بگیریم.

به گزارش گلستان ما ؛ علی اصغر طهماسبی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان گلستان اظهارداشت: این نشست تکریم و قدردانی از یک خادم ملت و معرفی برادر دیگری به عنوان مدیر کل سازمان محیط زیست استان گلستان است.

وی تصریح کرد: این نشست‌ها فرصتی برای آن است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان و ترسیم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار‌ گلستان ادامه داد: سازمان محیط زیست در سال 1335 تشکیل شد و در سال 1355 به قانون حفاظت محیط زیست تبدیل شد و نخستین مصوبه دولت یازدهم نیز محیط زیستی بود و حفظ و حراست از دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

طهماسبی افزود: حفظ و صیانت از محیط زیست به اندازه انرژی خورشیدی برای ما حائز اهمیت است و ما باید از آب و خاک خود حفاظت کنیم و این مهم جزء تلاش شما کارکنان محیط زیست مقدور نیست.

وی گفت: بحث محیط زیستی را بهداشتی می‌دانیم و حوزه بهداشت تنها در مورد انسان نیست و بهداشت محیط زیست برای ما حائز اهمیت است و با آلودگی‌هایی که در محیط زیست ایجاد می‌شود حیات در بشر برای ما به خطر می‌افتد.

طهماسبی یادآور شد: اگر به دستورات دینی و قرآنی توجه کنیم می توانیم به راحتی پیرامون مسائل محیط زیست اندیشه کنیم و در کنار مسئولان که محیط زیست را اولویت خود می دانند قرار گیریم.

وی افزود: هر کار اقتصادی باید پیوست محیط زیستی داشته باشد و اگر این پیوست را در نظر نگیریم باید چندین برابر هزینه انجام دهیم تا مشکلات آینده را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان تاکید کرد: 17 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست صیانت کند و نیاز است مشارکت‌های مردمی را به خدمت بگیریم.

طهماسبی به مشکل ریزگردها در شمال استان اشاره کرد و افزود: همه ما باید این تعصب را داشته باشیم قطع یک درخت مثل قتل یک انسان است و شاید در حال حاضر به ارزش یک درخت پی نبریم اما در آینده به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مهندس غلامرضا کریمی تقدیر و با حکم رئیس سازمان محیط زیست کشور امیر عبدوس به عنوان مدیرکل محیط زیست استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.